Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2040771204   Matemàtiques manipulatives
2019-2020   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   10/2/2020 - 9/3/2020 (15 hores) de 17:30h a 19:30h
   ESC Antoni Botey
   av. Doctor Bassols, 77 A (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Formació a través de sessions de treball en petit grup / jocs matemàtics i investigacions, orientats a aconseguir un enfocament vivencial en l'àrea de les matemàtiques.
Ens centrarem en la utilització de materials manipulatius per treballar les quatres dimensions del currículum de matemàtiques.
  
Objectius   1.- Oferir als mestres nous recursos per apropar conceptes matemàtics en l’etapa 3-12 a través de
la manipulació de materials.
2.- Empoderar la tasca dels mestres en l’aspecte matemàtic revisant la seva pròpia vivència i
comprensió de la matèria.
3.- Oferir als mestres la possibilitat d’avaluar el desplegament de les competències, dins de les
dimensions matemàtiques, a partir de l’observació dels infants amb els materials i les propostes.
  
Continguts   - Reflexions sobre com treballem amb el material manipulatiu.
Procés d’aprenentatge de l’etapa d’infantil acompanyat de materials i propostes tenyides
d’imaginació, per adquirir la noció complerta del nombre, la seva descomposició i les primeres
operacions entrant en escena els nombres del 0 al 9.
Acompanyant a cicle inicial. Amb el currículum en mà revisem que esperem que els infants despleguin en relació a la numeració i el càlcul i com aportem materials i propostes riques en comprensió que construeixen coneixement i habilitats matemàtiques.Com desenvolupar propostes de mesura, geometria i estadística que permetin la resolució de problemes, el raonament i prova, les connexions i l’expressió i representació.

Acompanyant a cicle mitjà. Amb el currículum en mà revisem que esperem que els infants
despleguin en relació a la numeració i el càlcul i com aportem materials i propostes riques en comprensió que construeixen coneixement i habilitats matemàtiques. Comprensió de la naturalesa i estructura dels nombres racionals dins de les mesures de capacitat, longitud i massa. Comprensió de la multiplicació i la divisió en contextos significatius plens de experimentació i descoberta.
Acompanyant a cicle superior. Amb el currículum en mà revisem que esperem que els infants
despleguin en relació a la numeració i el càlcul i com aportem materials i propostes riques en comprensió que construeixen coneixement i habilitats matemàtiques. Comprensió de les operacions amb els racionals, els nombres negatius en contextos reals, i la comprensió de les potències a nivell visual i de càlcul.
  
Formador/a   Lara Giménez Barragán
  
Avaluació   L’observació de l’actitud, entusiasme e interès del claustre amb la formació és el indicador clau per assegurar que la formació passi d’allò intel·lectual a la materialització dins de les aules. Una vegada els mestres descobreixen tots els recursos que poden emprar per empoderar la seva tasca docent
només és qüestió de ritmes d’aplicació relacionats amb els diferents membres del claustre. Es destinarà la darrera sessió per aprofundir amb els dubtes i necessitats identificades fruit de les primeres vivències experimentades a l’aula després de rebre la formació.
Cal tenir present però que una autèntica avaluació es donaria quan els mestre hagin pogut elaborar les propostes que acompanyen els materials i apareguin dubtes més madurs establerts en la pràctica dins de les aules.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   10/02/2020   1730   1930 
 Sessió 2   dissabte   15/02/2020   1730   1930 
 Sessió 3   dilluns   17/02/2020   1730   1930 
 Sessió 4   dilluns   24/02/2020   1730   1930 
 Sessió 5   dilluns   02/03/2020   1730   1930 
 Sessió 6   dilluns   09/03/2020   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent